Aplaza biedt verzekeraars, service providers en intermediairs toegang tot een gemeenschappelijk platform om documenten en berichten digitaal uit te wisselen.
De voordelen van Aplaza voor het intermediair
We krijgen regelmatig de vraag wat de koppeling Aplaza toevoegt aan de bestaande functionaliteit in Level. Het is toch al mogelijk om documenten en ADN-berichten van verschillende verzekeraars op te halen en automatisch te verwerken?
Door gebruik te maken van Aplaza, blijven de bestaande koppelingen beschikbaar. Er komen echter wel veel nieuwe verzekeraars en service providers bij. Op die manier vergroot de koppeling van Aplaza het bereik en maak je een extra efficiëntieslag. Zie de website van Aplaza voor een actueel overzicht van de aanbieders.
Ieder kwartaal ontvang je als aangesloten kantoor bij Aplaza een overzicht van je Aplaza-gebruik. Op die manier krijg je inzicht met welke aanbieders je via Aplaza gegevens ophaalt en hoeveel tijdsbesparing je hierdoor in de dagelijkse praktijk realiseert. Je ziet ook welke aanbieders aangesloten zijn bij Aplaza waarvan je nog geen gebruik maakt.
Aan de slag met Aplaza
Voor het ophalen van documenten en berichten via Aplaza betaal je als intermediair geen gebruikskosten. Het inregelen van de koppeling gebeurt door een consultant van CCS. Afhankelijk van de situatie van jouw Level-omgeving, bedragen de inregelingskosten hiervoor een halve dag tot maximaal 2 dagen inregeltijd.
Wil je met het ontvangen van documenten en berichten via Aplaza aan de slag? Neem dan contact met ons op via onderstaande button en meld je aan op dewebsite van Aplaza.
Documenten en berichten via Aplaza aanbieden aan het intermediair
Met de koppeling Aplaza via Marketplace kun je als verzekeraar, service provider of volmachtkantoor de met jou samenwerkende intermediairs voorzien van digitale documenten en ADN-berichten.
Het intermediair kan met één druk op de knop via Aplaza alle documenten en berichten ophalen en geautomatiseerd verwerken in Level. Voor jou biedt dit de mogelijkheid om een volledig digitale, snelle en veilige manier van gegevensuitwisseling aan te bieden.
Het intermediair bespaart dit veel tijd (niet meer scannen, downloaden of gegevens opzoeken uit e-mails). Alle gegevens van de klant zijn direct digitaal beschikbaar, waardoor de klant altijd kan rekenen op een goed advies en excellente service van het intermediair.
Aan de slag met Aplaza
Aan het aanleveren van documenten en berichten zijn kosten verbonden. Met Aplaza maak je afspraken over een maandelijkse bijdrage die gebaseerd is op het opgehaalde volume van documenten en berichten. Met CCS maak je afspraken over de configuratiekosten voor het inrichten van de koppeling met Aplaza.
Als aanbieder is het bovendien ook mogelijk om zelf documenten en berichten op te halen bij meer dan 40 verzekeraars en service providers. Hiervoor betaal je geen extra gebruikskosten.
Ben je geïnteresseerd in het verzenden van documenten en berichten aan het intermediair? Neem contact met ons op via onderstaande button.