Downloads

eBooks

Zo houd je klanten blijvend tevreden

Nieuwe digitale technologie biedt een hoop mogelijkheden om de klanttevredenheid te verhogen. Het vergt alleen een gedegen stap-voor-stap aanpak.

De hyperpersoonlijke klantbenadering

Hoe scherper het inzicht in risico’s en andere karakteristieken van je klant, hoe beter je beslissingen kunt nemen over de optimale prijs en/of karakteristieken van een product. Hoe kan een moderne verzekeraar hierin excelleren?

Standaard, maar uniek

Veel verzekeraars maken gebruik van op maat gemaakte systemen. Maar wie slim gebruik maakt van best practices en in de praktijk geteste standaarden kan tempo en daadkracht laten zien.

Hip, but not happening

De digitale transformatie in de verzekeringsmarkt komt maar moeizaam op gang. Hoe zorgen verzekeraars ervoor dat ze wel kunnen blijven voldoen aan de verwachtingen van klanten?

Legacy systemen

Starre oude systemen kunnen vernieuwers in de verzekeringswereld het leven knap lastig maken. Toch is het probleem niet onoplosbaar. Ontdek hoe.

Dynamic Pricing

De potentiële voordelen van dynamic pricing zijn groot. Wat moeten verzekeraars doen om die voordelen te realiseren?

Winnen met een datagedreven strategie

Data en Artificial Intelligence hebben de kracht om races in de Formule 1 te winnen. Welke les kunnen verzekeraars hiervan leren?

Platformeconomie

Een platform is op het eerste gezicht een lucratief nieuw businessmodel. Hoe lonend is een platform in de datarijke verzekeringsbranche?

Extreme klantverwachtingen

Gebruiksvriendelijke technologie zorgt ervoor dat consumenten hogere verwachtingen krijgen in de omgang met bedrijven. Kan de verzekeringsbranche dit bijbenen?

Solidariteit

Slim gebruik van data leidt tot voorspelkracht met fundamentele gevolgen