Hoe houd je klanten als verzekeraar blijvend tevreden?
Verzekeraars die denken met nieuwe digitale technologie en IT-investeringen de klanttevredenheid in één big bang te verhogen, komen vaak bedrogen uit. Hoe pak je het dan aan als extreme verwachtingen de norm worden?

Ontdek meer over klantverwachtingen in de verzekeringsbranche

Hoe klanten hun ervaring werkelijk beoordelen, is minder controleerbaar en minder gemakkelijk te verifiëren dan soms wordt aangenomen.

De perceptie van de klant wordt door vele dingen beïnvloed, en sommige van die kanalen liggen buiten de directe controle van de verzekeraar.

"Loyaliteit wordt niet in één dag verworven. Loyaliteit wordt dag na dag verdiend."

Technologie kan voor veel verzekeraars een belangrijke stap voorwaarts betekenen. Solide IT-platforms voor gegevensverwerking zijn essentieel.

In kleine stappen naar een groot doel toewerken.
Consumenten zijn verslaafd geraakt aan de eenvoud en het gebruiksgemak waarmee partijen als Netflix of Amazon hen bedienen. Ze verwachten van hun verzekeraar niks minder dan dat als ze een schade melden, informatie zoeken of klant worden. Het vervullen van die verwachtingen vraagt achter de schermen onder meer om het slim aan elkaar knopen van data uit verschillende bronnen. Dat is in de praktijk een kwestie van in kleine stappen naar een groot doel toewerken. En jezelf niet blindstaren op technologie.