Ontdek hoe je als verzekeraar de klant heel persoonlijk kan benaderen
Hoe scherper het inzicht in risico’s en andere karakteristieken van je klant, hoe beter je als verzekeraar beslissingen kunt nemen over de optimale prijs en/of karakteristieken van een verzekeringsproduct. Je wilt immers de klant benaderen met producten die echt relevant zijn.
Dynamische producten en prijzen als belangrijk concurrentiewapen
'Bouw een IT -omgeving waar de business aan de knoppen kan draaien.'
Succes in een dynamische wereld vraagt om enorm veel snelheid en flexibiliteit: je moet permanent je aanbod op maat maken op basis van data over je klanten, je concurrenten en allerlei andere parameters.
‘More data will be collected than is used because of immature data science and business leader'
Een pricing team moet niet afhankelijk zijn van IT . Ditzelfde geldt voor hen die producten willen aanpassen of bundelen
Betere beslissingen nemen op basis van data
Dynamic Pricing; Het is een van de onderwerpen die zich mag verheugen in veel belangstelling in strategische studies en rapporten van consultancybureaus . Begrijpelijk want nu, in een altijd verbonden maatschappij zo’n beetje alles meetbaar is, ontstaan tal van nieuwe mogelijkheden voor zo’n dynamisering , waardoor verzekeraars hun aanbod persoonlijker kunnen maken.