Ontdek wat de verzekerings-industrie  kan leren van de Formule 1

De Formule 1 wereld biedt voor verzekeraars waardevolle lessen en laat zien dat het vooral niet ophoudt bij het implementeren van een stuk technologie. Want managers moeten net als Formule 1 coureurs hun onderbuikgevoel soms even opzij zetten en meer vertrouwen op data.

Kopie van Winning with a data-driven strategy eBook header EN

Anticipeer op de toekomst en voorkom de problemen van legacy software

Screen Shot 2021-05-18 at 13.40.08
Matt Cadieux , de CIO van Red Bull Racing gaf in een interview aan dat er per seizoen maar liefst 30 .000 grote en kleine wijzigingen aan de auto worden gedaan 1 om deze te optimaliseren. Die wijzigingen worden gebaseerd op inzichten uit (meet)data.
Screen Shot 2021-05-18 at 13.40.08
Datagedreven beslissingen zijn in de Formule 1 wereld een belangrijk concurrentiewapen geworden en zetten de teambazen in een iets andere rol: de machine vervangt hun intuïtie en ervaring. Of op zijn minst een deel daarvan.
Screen Shot 2021-05-18 at 13.40.08
Ook verzekeraars gaan steeds meer (realtime) beslissingen nemen op basis van data, maar dat blijkt voor velen nog best een worsteling.
Screen Shot 2021-05-18 at 13.40.08
Think big, act small
eBook Winnen met een datag... - follow-up mail

Datagedreven beslissingen

Voor de verzekeringsindustrie is er een belangrijke boodschap. We moeten ons niet gek laten maken door allerlei nieuwe technologische hypes, maar vooral onderzoeken hoe we tot betere beslissingen kunnen komen op allerlei niveaus in de organisatie en in elke denkbare functie. En we zullen moeten erkennen dat zelfs de beste manager af en toe menselijke intuïtie en ervaring terzijde moet schuiven en de machine te volgen. Precies zoals Formule 1 coureurs af en toe hun meerdere moeten erkennen in een datameisje…

Download het eBook