"Altijd het best passende advies op het gebied van particuliere schadeverzekeringen"

 

My TP is een vergelijkingsplatform waarmee adviseurs, met zo min mogelijk handmatige handelingen, particuliere schadeverzekeringen kunnen vergelijken, offreren en aanvragen.
My TP kent onder andere unieke koppelingen naar de extranetten van verzekeraars en is te koppelen met ons backofficesysteem Level, maar ook met CRM-systemen. Rick Mulderij, oprichter van My TP, vertelt in dit interview over zijn bedrijf en de samenwerking met CCS.

Het ontstaan van My TP

“Sinds 2008 ben ik actief in de verzekeringswereld. Na een vooropleiding Sport & Bewegen ben ik begonnen op het assurantiekantoor van mijn vader. Daar heb ik alles geleerd over de verzekeringsmarkt. Met het idee dat ik ooit het kantoor van mijn vader zou overnemen, ben ik de opleiding Small Business & Retail Management gaan doen. Uiteindelijk heeft mijn broer het bedrijf overgenomen en ben ik My TP gestart.”Foto Rick

Het idee van Mulderij om My TP te starten is geboren vanuit de problematiek waar hij in zijn dagelijkse werkzaamheden tegenaan liep. “Bij mijn vader was ik verantwoordelijk voor de particuliere offertes en ik liep regelmatig tegen het probleem aan dat ik gegevens dubbel of zelfs vaker moest invoeren. Dit kon naar mijn mening veel efficiënter en ik ben gaan nadenken over een oplossing.”

Vanaf 2016 werd het concept van My TP steeds concreter. Mulderij vertelt hierover: “In die periode kwam ik in contact met een programmeur waarmee ik mijn ideeën kon delen. Hij snapte wat ik ongeveer van plan was en met hem heb ik een eerste demo van de software gebouwd. In het voorjaar van 2017 ben ik gestart met My TP als bedrijf.”

Hoogtepunt

Als we Mulderij vragen naar de hoogtepunten in het nog korte bestaan van My TP, dan springt er snel een duidelijke ontwikkeling bovenuit. “In 2019 hebben we de koppelingen naar de extranetten ontwikkeld. My TP was in eerste instantie een losstaand vergelijkingsprogramma waar nog niet alle maatschappijen in aanwezig waren. Dit betekende voor veel kantoren alsnog een dubbele invoer: de invoer in My TP en bij een maatschappij.

De koppelingen naar de extranetten is een enorm belangrijke ontwikkeling geweest die tussenpersonen heeft geholpen om nog efficiënter te werken. Naast de oprichting is dit voor mij het absolute hoogtepunt van My TP.”

De visie van My TP

Dankzij zijn ervaring in de praktijk heeft Mulderij een duidelijke visie voor My TP. “Het idee van My TP is dat je met een eenmalige invoer diverse verzekeringspakketten kunt vergelijken op basis van premies, dekkingen en voorwaarden. Vanuit één systeem en geen dubbele invoer om zo tijd te besparen. De visie van My TP is dat er één platform is waarin je alles voor de particuliere klant kunt doen.

We hebben erover nagedacht om zelf een CRM-systeem te ontwikkelen en te koppelen aan My TP, omdat we veel gegevens van de klant toch nodig hebben. Maar de ontwikkeling van een eigen CRM-systeem zou uiteindelijk zo’n groot traject worden, dat we hebben besloten om de volledige focus op My TP te leggen en de samenwerking te zoeken met partijen zoals CCS.”

"Een vergelijking voortkomend uit My TP is een van de weinige stukjes bewijslast die de adviseur mee kan leveren als meerwaarde naar de eindklant."

Rick Mulderij, directeur My TP

Wat maakt My TP uniek?

“My TP is in staat om complete verzekeringspakketten te vergelijken. Andere pakketten richten zich voornamelijk op specifieke onderdelen, zoals autoverzekeringen of het vergelijken van zorgverzekeringen. Over het algemeen zijn andere pakketten vaak niet gekoppeld aan zowel CRM-systemen als extranetten. My TP gaat een stap verder en vergelijkt alle verzekeringen die de klant heeft lopen. Het is het enige programma op de markt dat de koppeling naar het extranet heeft ontwikkeld en dat maakt ons uniek.

My TP vergelijkingstabel

 

Een vergelijking voortkomend uit My TP is een van de weinige stukjes bewijslast die de adviseur mee kan leveren als meerwaarde naar de eindklant. Het advies wordt gevisualiseerd en onderbouwd met actuele gegevens. We krijgen vaak vanuit het intermediair als positieve feedback terug dat ze erg blij zijn met dit tastbaar bewijs om het advies kracht bij te zetten.”

Wat zijn de voordelen van My TP?

Adviseurs die gebruikmaken van My TP hebben binnen 5 minuten een vergelijking voor het hele verzekeringspakket van de aanbieders die zij in hun pakket hebben. Adviseurs kunnen hiermee nieuwe klanten een brede vergelijking aanbieden, of juist voor een bestaande klant het huidige pakket kritisch tegen het licht houden. Dit geeft een adviseur een extra toegevoegde waarde ten opzichte van iemand die deze vergelijking niet kan bieden aan zijn of haar klant.

Mulderij: “In de toekomst voegen we meer producten toe zodat we nog meer particuliere schadeverzekeringen kunnen vergelijken. Denk hierbij aan het vergelijken én afsluiten van bijvoorbeeld een fietsverzekering of een caravanverzekering. Daarnaast blijven we de bestaande koppelingen continu verbeteren en breiden we uit naar meer CRM-systemen. My TP is een belangrijke schakel tussen de tussenpersoon en de verzekeringsmaatschappij.”

[MAILING] Factsheet afbeeldingen - My TP

Geen vervanging voor de adviseur

Mulderij is stellig in zijn antwoord op de vraag of My TP het werk van de traditionele adviseur ooit zou kunnen overnemen: “My TP is geen alternatief voor persoonlijk advies van de adviseur. Het is voor de particuliere klant lastig om zichzelf te redden in de verzekeringsmarkt. Het bieden van persoonlijk advies blijft dus cruciaal. My TP biedt de adviseur ontzettend veel meerwaarde om een goed advies uit te brengen, maar de adviseur heeft zelf het laatste stukje kennis in handen om de klant te adviseren wat hij beter wel of niet kan doen. Het is niet de bedoeling dat My TP zich ooit rechtstreeks op consumenten gaat richten en dat we hiermee de adviseur vervangen. My TP zal altijd 100% de focus houden op de adviesmarkt.”

My TP en de werking via Marketplace

Sinds eind 2021 is de vergelijkingssoftware van My TP live via Marketplace en wordt dit bij de eerste klanten geïmplementeerd. “Marketplace is een innovatieve oplossing in de markt waar we zelf ons product op kunnen aansluiten. Dankzij Marketplace kunnen we potentieel veel bedrijven bereiken” vertelt Mulderij. “Mijn programmeurs hebben via de Developer Portal van CCS en de aanwezige documentatie de koppeling voor een deel zelf kunnen ontwikkelen.”

De integratie van My TP via Marketplace werkt op de volgende manier:

My TP via Marketplace - 3 stappen
  • Vanuit My TP wordt binnen enkele klikken een vergelijking gestart door te zoeken op een relatie.
  • De actuele klant- en polisgegevens worden vanuit Level als uitgangspunt genomen om een vergelijking te maken van de premies van alle maatschappijen en volmachten.
  • De integratie ondersteunt het ophalen van relatie- en polisgegevens voor de volgende polissen: Auto, Woonhuis, Inboedel, Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren (AVP), Ongevallen en Motor (basis).

“My TP is een belangrijke schakel tussen de tussenpersoon en de verzekeringsmaatschappij."

Rick Mulderij, directeur My TP

Partnership met CCS

“De samenwerking met CCS biedt als meerwaarde dat we onze krachten kunnen bundelen. Vanuit CCS wordt er goed meegedacht over hoe we tot de beste oplossing kunnen komen voor onze gezamenlijke klant. Dat onze oplossing nu als generieke koppeling op Marketplace van CCS beschikbaar is, zorgt ervoor dat heel wat adviseurs in Nederland al gebruikmaken van My TP. Zij profiteren van alle mogelijkheden van My TP en geven hierdoor altijd een gepersonaliseerd advies op basis van de premies en voorwaarden aan hun klant.

De samenwerking met CCS zorgt er voor mij persoonlijk ook voor dat ik andere partijen in de markt leer kennen waar ik normaal gesproken niet snel contact mee zou hebben. Laten we hopen dat we elkaar na de pandemie op fysieke evenementen weer kunnen ontmoeten!”

Over Marketplace

Marketplace is het open ecosysteem van CCS waar innovatieve oplossingen van derden eenvoudig uit een AppCenter kunnen worden afgenomen. Hierdoor kunnen verzekeraars en het intermediair sneller hun dienstverlening innoveren en processen optimaliseren. Marketplace heeft verschillende categorieën verdeeld over de thema’s Operational Excellence, Customer Experience en Data. Leveranciers kunnen via de Developer Portal op basis van self-service hun oplossingen toevoegen aan Marketplace.

Meer weten over My TP?