Highlights Level + Marketplace release 16.1 | Nieuws van Client Services | Nieuw Blog
NIEUWSBRIEF JULI 2022
Highligths Level + Marketplace release 16.1 | Nieuw Blog | Nieuws van Client Services
Eind juni 2022 is Level + Marketplace release 16.1 opgeleverd met nieuwe functionaliteiten en uitbreidingen op bestaande functionaliteiten. Hieronder komen de belangrijkste nieuwe functionaliteiten aan bod.
Highlights Level + Marketplace release 16.1
Aanvullend NVGA Protocol Inkomen
Het NVGA Protocol Inkomen is ontwikkeld omdat het standaard NVGA Protocol niet voldeed voor inkomen-producten. Om te voldoen aan de vereisten die het NVGA protocol voor inkomen-producten stelt, is in Level nieuwe functionaliteit ontwikkeld.
Het doel van dit protocol is om volmachtgevers inzicht te geven in de volmachtportefeuille en daarnaast de mogelijkheid te bieden om verzekerde risico’s te beheersen en hierover te rapporteren aan toezichthouders.
Het NVGA Protocol Inkomen bestaat uit rapportageberichten waarmee gevolmachtigde agenten maandelijks financiële gegevens, polisgegevens en schadegegevens aan de volmachtgevers rapporteren.
Bij de administratie van VvE polissen (Vereniging van Eigenaars) is er binnen de markt geen uniforme registratie. Dit heeft onder andere nadelige gevolgen voor de kwaliteit van Solvency II rapportages, het verkrijgen van inzicht bij premie-analyses en het niet kunnen doorvoeren van premie-opslagen als gevolg van de incomplete aanlevering van data bij herverzekering.
Om de datakwaliteit te verbeteren wordt de functionaliteit in Level uitgebreid door bij de registratie van VvE polissen aan te sluiten op de AFD-structuur zoals die door het SIVI is gedefinieerd.
De afgelopen jaren zijn de webservices in omvang toegenomen door continue doorontwikkeling en uitbreiding in functionaliteit. Dit heeft onder andere gevolgen voor de performance.
Om deze problematiek aan te pakken zijn in release 16.1 twee aanpassingen doorgevoerd in de webservices; herstructurering en samenvoegen van functionaliteit. De voordelen hiervan zijn:
Het sneller inladen van de webservices in applicaties. Dit geldt ook voor applicaties die standaard APIs van CCS aanroepen;
Betere performance van operaties in applicaties die rechtstreeks gebruik maken van de webservices.
Als gevolg van de herstructurering dienen applicaties die gebruik maken van de webservices de aangepaste webservices te gebruiken. Dit moet gebeuren voordat release 16.1 in productie wordt genomen.
In de koppeling Postex zijn diverse verbeteringen doorgevoerd. Er is onder andere vereenvoudiging aangebracht in de verzendwijze die bepaalt of een document rechtstreeks of via een tussenpersoon – met behulp van Postex - naar de eindklant verstuurd moet worden.
Dankzij de aanpassingen wordt het eenvoudiger om de metadata, die bij het versturen van documenten via Marketplace naar Postex wordt meegestuurd, te controleren. Daarmee zal het beheren van de koppeling eenvoudiger zijn en implementaties voor nieuwe klanten zullen eenvoudiger verlopen.
Uitbreiding koppeling Audascan met bron Audascan 360
Solera heeft Audascan V8 vervangen door Audascan 360. Release 16.1 bevat de nieuwe koppeling met Audascan 360. Solera heeft aangegeven AudaScan V4, AudaScan V5 en AudaScan V8 per 1 juli 2022 niet meer te ondersteunen. Vanaf release 16.2 worden de oudere versies van Audascan dan ook verwijderd.
Op basis van een kenteken of zoekstructuur wordt een voertuig binnen Audascan geïdentificeerd en wordt alle voertuiginformatie geleverd die noodzakelijk is voor het maken van een offerte of een polis.
Heb je de release update nog niet ingepland? Neem dan snel contact op met Releaseupdates@ccs.nl. Ben je een Level Online klant? Dan ontvang je binnenkort bericht over de planning. De volledige releasebeschrijving is beschikbaar via onscustomer portal onder Documentatie
Meegaan in de veranderende verzekeringswereld
Het afgelopen decennium is de verzekeringsmarkt aan grote veranderingen onderhevig geweest. Na de financiële crisis in 2008 ontstond er een druk op de winstgevendheid van organisaties en tegelijkertijd is het consumentengedrag drastisch veranderd. De noodzaak om een kostenefficiënte en klantgerichte organisatie op te richten diende zich aan. Is data de heilige graal?
De markt is al enige tijd klaar voor de acceptatie van 64-bits applicaties. Steeds meer softwareproducten worden als 64-bits applicatie uitgebracht en de 32-bits varianten nemen steeds verder af.
Vanuit CCS volgen wij deze trend in de markt. Level wordt op Windows servers al enkele jaren met 64-bits uitgeleverd en voor de Windows desktop is al ook lange tijd een 64-bits client beschikbaar. Met ingang van release 16.1 beëindigt CCS de ondersteuning van de 32-bits Level clients.
Tijdens de zomerperiode genieten ook veel van de medewerkers van onze Client Services afdeling van een welverdiende vakantie en is de afdeling dus iets minder bemand. Lees hier nog een keer de tips over het zo compleet mogelijk insturen van je incident zodat deze zo snel mogelijk opgepakt kan worden.