Kijk- en leestips voor de zomer. Blogs, ebooks en webinars. Fijne zomer!
NIEUWSBRIEF JULI 2021 Lees- en kijktips voor de zomer
Blogs | eBooks | Webinars
De zomervakantie staat voor de deur. Eindelijk weer tijd om meer te lezen of om een filmpje of webinar te bekijken. Wij hebben onze lees- en kijktips even voor je op een rijtje gezet. Met deze blogs, eBooks en webinars kom je de zomer wel door!
Kijktips
The rise of the digital insurance middle layer
Het toenemende belang van API's in de financiële dienstverlening heeft ervoor gezorgd dat middleware-platformen een klantgerichte rol hebben gekregen. Dit webinar van Celent en CCS laat het belang zien van een digital insurance midoffice om de digitale transformatie van een organisatie te versnellen.
Om op lange termijn relevant te blijven moeten verzekeraars een excellente klantervaring bieden door hun data optimaal te benutten en nieuwe technologieën en diensten te omarmen. Tijdens DIA Prime Time, het eerste online event van de DIA dat afgelopen december plaatsvond, kwamen de beste insurtechs en softwareleveranciers aan het woord om hun visie daarop te geven. Bekijk hier onze Show & Tell over ons Digital Insurance Platform waarmee wij beloond zijn met een DIAmond award.
Webinar - Eenvoudig documenten uitwisselen met Aplaza
Aplaza biedt verzekeraars en service providers de mogelijkheid om documenten en berichten geautomatiseerd, volledig digitaal en veilig aan te leveren aan het intermediair. Wil je minder tijd kwijt zijn aan administratie, maar toch de zekerheid hebben dat dit foutloos wordt afgehandeld? In dit webinar laten we de toegevoegde waarde van Aplaza via Marketplace zien en hoe je hierdoor meer tijd overhoudt voor je klant.
Hoe kun je jouw klant het best passende advies geven op het gebied van particuliere schadeverzekeringen? In dit Marketplace webinar zie je hoe je vanuit één systeem producten van alle provinciale maatschappijen vergelijkt, hoe je met My TP eenvoudig aan je zorgplicht voldoet en hoe je hiermee de polisdichtheid structureel kan verhogen.
Wil je meer grip op het beheren van risico's? In dit webinar duiken we dieper in op de werking van het Troostwijk Digital Risicomanagement Platform via Marketplace. We laten je zien hoe dit kan bijdragen aan het professionaliseren van risicomanagement binnen jouw organisatie.
Zo’n anderhalf jaar geleden brak de coronapandemie uit in Europa. Het zette het dagelijks leven op z’n kop. De winkels gingen dicht. De mondkapjes gingen op en iedereen werkte ineens vanuit huis. Zakelijk gezien leek er aanvankelijk weinig te veranderen. Het werk ging door. De business bleef draaien. Je zou haast denken dat er zakelijk gezien weinig is veranderd.
Nieuwe verdienmodellen voor de financiële (advies)markt
In veel sectoren dwingt technologie ondernemers om kritisch naar hun eigen verdienmodel te kijken. In de steeds meer verzadigd rakende verzekeringsbranche staan traditionele verdienmodellen al jaren onder druk. Verzekeraars en intermediairs zoeken daarom al langere tijd naar manieren om minder afhankelijk te zijn van “normale” verzekeringsproducten.
Hoe scherper het inzicht in risico’s en andere karakteristieken van je klant, hoe beter je beslissingen kunt nemen over de optimale prijs en/of karakteristieken van een product. Je wilt immers de klant benaderen met producten die echt relevant zijn. In een wereld barstensvol data kan een verzekeraar ’inzicht in de klant’ (bijvoorbeeld over relevante klantcontactmomenten) inzetten als een krachtig concurrentiewapen. Hoe kan een moderne verzekeraar hierin excelleren?
Standaard maar uniek - standaardisering in de verzekeringsbranche
In de (door)ontwikkeling van IT in een organisatie zijn managers geneigd om de menigte te volgen. 'Hippe' hypes worden gekopieerd, zonder dat de echte meerwaarde hiervan helemaal duidelijk is. Daar komt nog eens bij dat er vaak alleen genoegen wordt genomen met systemen die volledig op maat zijn gemaakt. En ook al biedt de digitale technologie volop kansen om efficiënt en wendbaar te zijn, het management is vaak huiverig voor de langlopende en grote projecten. Maar wie slim gebruik maakt van best practices en in de praktijk geteste standaarden kan tempo en daadkracht laten zien.
Veel verzekeraars maken nog gebruik van systemen die vaak decennia geleden in het bedrijf zijn geïntroduceerd. Deze zogenaamde legacy geldt als robuust en betrouwbaar, maar keerzijde hiervan is dat deze systemen de technologische en digitale ontwikkelingen niet meer bij kunnen houden. In dit whitepaper geven wij onze visie op de verzekeringsmarkt van de toekomst. Hoe speel je als verzekeraar mee in de top van de digitale verzekeringsmarkt en hoe maak je de stap naar embedded en realtime connected verzekeren.