Postex

Communicatieplatform

Met het Postex communicatieplatform kan communicatie richting eindklanten én aangesloten adviseurs worden gedigitaliseerd. Doordat Postex als STP-proces is ingeregeld verloopt het prolongatieproces efficiënter en is onze backoffice nog beter geautomatiseerd.

Het aanbieden en volgen van berichten zoals nota’s, herinneringen, polisbladen en groene kaarten zorgt voor efficiëntere communicatie en digitalisering. Daarnaast faciliteert Postex online betaalmogelijkheden (iDEAL).

Verzekeringsbedrijven realiseren hierdoor kostenbesparing, gebruikersgemak voor de eindklant en optimale klanttevredenheid.

Postex
  • Voordelen
  • Kosten
  • Support
  • Interview Postex

Wat zijn de voordelen?

Voordeel voor jouw klant
  • Ontvangen van berichten is betrouwbaar en veilig
  • Klant heeft zijn documenten altijd bij de hand
  • Documenten kunnen eenvoudig ingezien en gedownload worden
  • Jouw klant kan eenvoudig facturen betalen
  • Digitaal post ontvangen is voor je klant nog nooit zo eenvoudig geweest
Elke klant het optimale bericht
  • Automatische segmentatie op basis van actuele communicatievoorkeuren
  • Gepersonaliseerde berichten
  • Geautomatiseerde vervolgacties zoals herinneringen via sms, e-mail of post
  • Klanttevredenheid wordt verhoogd
  • Klantretentie wordt verhoogd
Inzicht en rapportage
  • Inzicht in de status van verzonden berichten en betalingen (tracken-trace)
  • Realtime inzicht in de communicatievoorkeuren van klanten
  • Inzicht in niet aangekomen berichten
  • Mogelijkheden voor automatische bounce-afhandeling
  • Faciliteren van retourverwerking
Juiste bericht op het juiste adres
  • Digitale berichten worden afgeleverd op gevalideerde e-mailadressen
  • Permanente dataverrijking van relatiegegevens
  • Bij elk contactmoment worden gegevens gevalideerd en geactualiseerd
  • Raadplegen van berichten via een beveiligde transactiepagina
Betalen met iDEAL in één stap
  • Klanten op een veilige en snelle manier laten betalen
  • Nota’s, facturen en herinneringen (zowel digitaal als geprint) worden voorzien van een iDEAL-betaalverzoek
  • Reminder betaalverzoeken via sms
  • De mogelijkheid voor online incassomachtiging (e-mandaat)
  • Hogere klanttevredenheid en betaalgemak
  • Snellere betaling
Digitale omgeving voor de adviseur
  • Aangesloten adviseurs (tussenpersonen) kunnen documenten zowel voor als na verzending digitaal inzien en beoordelen
  • Alternatief voor handmatige poststromen richting de adviseur
  • Wachtrijfunctie draagt bij aan het ‘vierogenprincipe’
  • Uitgaande berichten kunnen worden voorzien van huisstijl en logo van de adviseur
  • Draagt bij aan dataverrijking en compleet klantbeeld

Wat zijn de kosten?

  • Jaarlijkse abonnementskosten voor het gebruik van het Postex platform in combinatie met de Marketplace
  • Per transactie en afhankelijk van volume
  • Eenmalige configuratiekosten

 

Wie kan mij helpen?

Voor support kan rechtstreeks contact worden opgenomen met CCS via het customer portal.

 

 

 

Postex aanvragen