De keuze voor Capgemini: flexibiliteit en schaalbaarheid
Naarmate onze projecten groter en complexer werden, hadden we behoefte aan een partner die ons kon ondersteunen op het gebied van flexibiliteit en schaalbaarheid. Raymond Kok, Chief Delivery Officer bij CCS, legt uit: “Na een zorgvuldig selectieproces bleek Capgemini de beste fit vanwege hun ervaring, omvang en internationale mogelijkheden.” Capgemini’s pragmatische benadering sloot bovendien perfect aan bij onze wens om snel in te kunnen spelen op veranderende behoeften vanuit de markt.
Capgemini is een wereldwijde toonaangevende system integrator, die bedrijven helpt om succesvol te transformeren. Ze combineren diepgaande branchekennis met expertise in cloud, kunstmatige intelligentie, data-analyse, connectiviteit, softwareontwikkeling, digitale engineering en platformen.
De kracht van samenwerking: expertise en schaalbare oplossingen
Sinds dit jaar is de samenwerking tussen CCS en Capgemini van kracht. Om snel waarde te kunnen leveren aan onze klanten, is een intensief trainingsprogramma opgezet, zowel door Capgemini als door CCS. Inmiddels ondersteunt Capgemini ons op dit moment met integratieconsultants die een aantal integratieprojecten binnen ons Digital Insurance Platform voor hun rekening nemen. Door hun eigen technische expertise op het gebied van de schadeverzekeringsmarkt aan te vullen met specifieke trainingen rondom onze software, kunnen de consultants niet alleen de technische implementatie versnellen, maar ook de kwaliteit van de software-integraties verhogen. Marcia Vermeer, Delivery Manager bij CCS, vertelt: “We hebben daarnaast gezamenlijk gekeken hoe we de trainingsprogramma’s kunnen optimaliseren, zodat we onze klanten nog sneller kunnen helpen.”
In de nabije toekomst zullen ook consultants met andere specialisaties aanhaken. Marcia legt uit dat het uiteindelijk de bedoeling is dat de diverse consultants van Capgemini zelfstandig bepaalde softwareprojecten kunnen uitvoeren. “Ons doel is om deze gezamenlijke expertise op termijn te kunnen bundelen in een Centre of Excellence van Capgemini. De stapsgewijze aanpak die we daarvoor hanteren, zorgt ervoor dat we nu al continu waarde kunnen leveren voor onze klanten, terwijl we de samenwerking ondertussen verder uitbouwen.”
Een partnerschap voor de lange termijn
De samenwerking met Capgemini is meer dan een kortetermijnoplossing. We zien dit als een strategisch partnerschap dat ons in staat stelt om op lange termijn mee te groeien met de steeds veranderende behoeften van verzekeraars en haar distributiepartners. Raymond benadrukt het belang hiervan: “Vroeger wilden we altijd alles zelf doen, maar gezien de groei die we doormaken, pakken we dat nu liever met een partner op. Capgemini biedt ons de flexibiliteit en schaalbaarheid die we nodig hebben om sneller te groeien.”
Wat levert dit partnerschap op voor onze klanten?
De samenwerking met Capgemini heeft al tastbare resultaten opgeleverd voor onze klanten. Voor een van onze grootste klanten hebben we een aantal nieuwe connectoren voor het Digital Insurance Platform gebouwd. De belangrijkste daarvan, Dispatch, zorgt voor een efficiëntere schadeafhandeling via het reparatie- en servicedossier. “Dit project is een van de meest complexe integraties waar we tot nu toe aan hebben gewerkt, maar dankzij de samenwerking met Capgemini pakken we deze uitdaging succesvol aan” vertelt Marcia.
Naast de projecten die we gezamenlijk uitvoeren voor onze klanten werken de Capgemini-consultants ook mee aan interne projecten bij CCS, wat onze eigen productontwikkeling verder versnelt. Deze gecombineerde inzet zorgt ervoor dat we onze klanten steeds sneller en met een hogere kwaliteit kunnen bedienen, welke veranderingen de markt ook doormaakt.