Belangrijke informatie over de migratie van Bugs Business naar Marketplace

Insight, Nieuws

Over Bugs Business

Bugs Business levert gestandaardiseerde frontend-oplossingen die zonder maatwerk aan te passen zijn aan de wensen, eisen en branding van jouw kantoor.

Bugs Business levert Imago Consument; een complete MijnOmgeving voor het persoonlijk beheren van verzekeringen door de consument en Imago Office; een volledige frontend-oplossing voor agenten vol slimme functionaliteiten die administratief werk verlichten, waardoor de focus weer kan liggen op het geven van persoonlijk advies en het inzetten van individuele expertise.

Migratie webservices naar API’s

Bugs Business levert haar frontend-oplossingen al sinds jaar en dag geïntegreerd met Level. De huidige koppeling is ontsloten via webservices. Met de lancering van Marketplace, het ecosysteem van CCS, wordt langzaam aan afscheid genomen van de webservices-koppelingen en ligt de focus op het ontsluiten van partneroplossingen via het platform.

CCS en Bugs Business hebben in het kader hiervan een gezamenlijk migratieplan en gezamenlijke roadmap opgesteld. Inmiddels loopt dit traject volop en naderen we de fase om bestaande klanten van Imago Consument te migreren van webservices naar de eerst ontsloten API’s.

Ik gebruik al een frontend-oplossing van Bugs Business, wat verandert er?

Van de migratie zelf merkt de gebruiker niets. Natuurlijk resulteert de migratie van de koppeling naar API’s wel in een aantal voordelen waar je als gebruiker profijt van hebt:

  • Een stabiele, veilige manier van ontsluiten.
  • Een versnelling in het ontwikkelen van nieuwe functionaliteit.
  • Het gemak van partnerintegraties met de frontend-oplossingen van Bugs, gefaciliteerd via ecosysteem Marketplace.

Heb je vragen over de migratie van Imago Consument naar Marketplace? Dan kun je contact opnemen met jouw contactpersoon bij Bugs Business of via(info@bugsbusiness.nl).

Tijdslijnen en fasering

De migratie van Imago is opgesplitst in de migratie van Imago Consument en Imago Office. Voor Imago Consument is de doelstelling om dit kalenderjaar alle webservices te vervangen door API’s en om alle bestaande gebruikers van Imago Consument volledig gemigreerd te hebben.

Aan deze migratie zijn een tweetal randvoorwaarden verbonden:

  • Je bent overgestapt op de nieuwste versie van Imago Consument;
  • Jouw Level-omgeving is voorzien van een Marketplace connectie.

De aankomende weken neemt een medewerker van Bugs Business contact op over de overstap naar de nieuwe versie van Imago Consument. CCS neemt de aankomende weken contact op om de Marketplace-connectie te realiseren. Daarbij hebben we minimale ondersteuning van jouw kantoor nodig.

Imago Office blijft voorlopig nog volledig draaien op webservices. Voor 2022 staat op de gezamenlijke roadmap van Bugs Business en CCS om een migratieplan op te stellen voor deze applicatie. Bestaande klanten zullen daar vervolgens over worden geïnformeerd.

Ik gebruik nog geen frontend-oplossing van Bugs Business

Maak je gebruik van Connect of van de oude webapplicatie van CCS en mis je functionaliteit? Wil je een professionalisering aanbrengen in de manier waarop je de huidige frontend inzet? Dan kan een overstap naar Imago een overweging zijn.

Bugs Business is de preferred partner van CCS als het gaat om standaard frontend-oplossingen. We hebben op een rijtje gezet wat de voornaamste verschillen zijn tussen Connect en de oplossingen van Imago. Zo krijg je inzicht in de extra mogelijkheden die de oplossingen van Bugs Business bieden.

Vergelijkingstabel Bugs Business - CCS

Ik gebruik nog geen frontend

Oriënteer jij je op dit moment op een passende frontend-oplossing die je naadloos kunt integreren met Level? Of wil je meer weten over de voordelen van het inzetten van een MijnOmgeving of een agentenportaal? In onderstaande factsheets hebben we de belangrijkste voordelen en functionaliteiten opgenomen. Download de factsheets door de onderstaande buttons te raadplegen.

Mockups voor mailing 2 (factsheets)

Download factsheetDownload factsheet