De pandemie heeft meer in werking gezet dan we hadden kunnen voorzien. Verzekeraars moeten bij zichzelf te rade gaan of hun IT-landschap en businessmodellen nog wel voldoen.
De proactieve adviseur die waarde weet toe te voegen voor zijn klant heeft een toekomstbestendig verdienmodel te pakken. Lees hier waarom.
Grote kans dat je IT-landschap eruitziet als een soort ‘spaghetti architectuur’. Er worden meerdere systemen gebruikt die aan elkaar zijn geknoopt.
Schadeherstel wordt steeds duurder. Wat heeft dit voor gevolgen voor de schadeherstelsector en de verzekeringsbranche?
Robotic Process Automation (RPA) wordt steeds vaker bij bedrijven in de verzekeringsbranche ingezet om herhalend werk over te nemen. Moeten we bang zijn voor onze baan of is het een geschenk uit de digitale hemel?
Door interne processen te automatiseren wordt de interne gegevensvastlegging beter. Hierdoor opent een verzekeraar voor zichzelf de weg om verder te innoveren.
Zelfs bedrijven met een enorme legacy hebben de overstap kunnen maken naar de digitale wereld. De tijd tikt.